profile chat entries credits +follow home



HAZMAN + MANDA = HAZMANDA
Thursday 13 October 2011@01:45



Macam Mathematic kenn tajuk post ny ? Hazman Bin Mared . Senior at sckull ak , lahir 01/June 1994 . Dy amek Sijil Kemahiran Malaysia '' Jurusan Elektrik Perindustrian Rendah
(Jeri ) ". Y story pasal dy ny ? Sebab dy ny orang yang banyak memberi makna kepada aku dan mengajar aku tentang kehidupan .

Intro pengenalan kami : Masa toe budak asrama balik rumah  .  Ak ngan ayaa je yang balik naik bas . Ehh , pembetulan . Ayaa je yg naik bas . Ak temankan coz loqman da janji nak amik aku balik tu . Aritu first time aku nak jumpe Lokman . Lepas Ayaa naik bas , ak punt duduk lha at station bus slim uh tunggu Loqman . Then ad sorang boy ny tegur aku . Dy tanye " Ny amanda ? dudok Trolak ? '' . Ak cakap lha ''  Mane tahu '' .  Then dy kate , Ad membe cerita . Masa toe dy pakay slua slack sekolah n tshirt wana itam . Dy ta abis-II usik aku n mintak num fone . Lastly sebab aku tgok die uh nsem semacam , ak punt bagilha . Nghee , gatalkan ak ?? Elok je dy dapat num , dy cakap . " Kaw kenal ke aku ny sape ? aku cakap uh " Tak  " . Then dy balas " Ha , bagus . Snang sikit nak kacaw " haaha , macam ap je mamat ny -,- Dy ad num ak . Tapi ak ta ad num dy punt . Oke , tak fair ==" . Setiap hari lepastoe aku carik dy at sckull . Tapi tak jumpa-II or aku yg tak brapa cam . Skali je aku pnah nampak dy . Masa toe budak kelas aku nga tunggu Cikgu at makmal sains then dy lepak at tangga ngan membe dy . Tapi dy ta tego punt ak . Urghh , tahape ap : /

Couple : Dy ta ad contact aku langsung sampai lha masa Karnival Antara Teknik ( KAT ) . aku wakil bahas bahasa inggeris masa toe skali ngan Tym , Wafaa & Panjang . Dua bas . Boy lain ,   gurl  lain . Masa dalam bas . Dy ad text aku , tanya ak masok bahagian ap . Aku punt peliklha . Mana dy tahu aku pegy ? Rupanya dy ad at dalam bas belakang . Malu kodd > _ <  hehee . Spanjang at KAT toe lha kami mula rapat n agak mesra . Budak-II punt ramai usik . HAZMAN .. MANDA .. HAZMANDA . Masa toe jugak lha nama toe mula terbentuk . KAT 17,18 & 19 aribulan 4 . Pegy ary Jumaat balik petang Ahad . Dalam banyak-II kali die ajak aku couple masa at KAT , malam masa da balik at asrama toe baru aku terima . Haaha , saja jual mahal awal-II  . Kami couple 17/04 ari ahad toe . Masa daa couple ta jumpa-II punt at skola , sampai lha ak masuk hospital sebab kurang darah ary Khamis uh .  Ak mset gtaw ak kna tahan wad dalam waktu skola . Then dalam waktu balik skola uh , ak tgok die datang dgan baju Votech . Toe bukan waktu melawat lagi tapi dy kelentong guard toe kata nak jumpa kakak . Haaha , loveu .Terima kasih sebab datangg ;) Aku segan memula toe >_< Sembang-II ap bagay . Then masa nak balik , ak salam dy n dy cium dahi ak . Bahagia sgat time toe . Macam ta pecaye first date dekat huspital -,-


 Saat-II indah : Spanjang aku couple ngan dy , bnyak kali ak masuk hospital n dy slalu datang 
tak kira malam atau siang . Dy betul-II take care pasal aku . pegi n balik aku dari asrama , dy yg anta . Dy ny kuat control jugakk lha . Parents aku punt knall dy coz dowang pnah teserempak at huspitall  . Aku tak minat nak date-II at skula ny , cam bodoo je . Nghee , slalu teserempak je coz kelas dy at bawah , block hadapan kelas ak  .  So senang la nak intai-II . Aritu kami kna belaja at kelas dy . Ak dudok uh at meja dy . Mak aii , macam meja anak tikus . Serabodd . Ak sajaa kemas then tinggalkan surat . " Punya serabut meja ucuxk ny , macam meja tikus . Haaha , ILOVEU " . Then jumpa masa rehat , dy jerit " ouh , perli  kate meja macam tikus ye " nghee . Bole kate ramai uh budak skola tahu ak couple ngan dy . Even stiap ari jumpa at sckull , tapi time at asrama still lagi beriya nak bersuper saver ap bagay . Then merepek-II uh . Dy ny kuat merepekk wOo . Haaha . Antara ari-II yang paling best ak ngan dy . Time uh da masok bulan puasa . Ari jadi aku . 02/08 , ari Ahad . Na balik asrama , dy yang tolong hantakan . Tapi sebelum toe ak nak beli kek . Dy kate mane ad kdai kek bukak at sini daa . Ak mula tarik muka . Then dy bole plak ajak ak g  teman dy gunting rambod -,- . Ta nakk , ta ad mood . Haaha , pastoe dy pujok . Kalaw nak g beli kek , jum teman ucuxk guting rambod . Ohoyy , kaw tipu aku ye ucuxk . Ak punt teman lhe dy . Lpastoe g beli kek , g keday nset beli nset untok chelop n beli skali dua sim baru . Lepas toe sempat agy beli barang makan at family mart  . Haaha , boros wOo aku ny . Saba je dy teman ak . Da abes uh dy anta ak balek hostell . Spanjang waktu bulan puasa , dy slalu amek order at kami laoo ad nak beli ap-II makanan at bazar contohnye nasik ayam or pape jea . Nghee , sukesukesuke sebab tiap petang bole jumpa lagi . Haaha , smpai pakcik guard da knal sngat muka kami . Satu moments yg aku ta ley lupakan time uh ari sukan , balek uh dy yang nak anta . Shila ketua dorm kami ad at huspital . Lama shila kna tahan coz operate . Ari sukan uh dy tanya . Shila ta kua-II agy ke ? Ak cakap uh taa . Then dy kate , jom tengok dy balek ny . Ak rase nak melompat je pelok dy time uh . Dy ny oke ngan membe-II ak . So blek uh kami naik moto tengok Shila . Masa at huspital , dy ad nyembang ap ntah ngan shila then dy saje baling medal dy at shila . Alah , Shila pun active jugekk . Kalaw Shila ta sakit comfirm Shila dapat bnyak medal . Kiranya dy nak bagi Shila uh jealous lhe -,- haaha . Bila Shila da start skola , Shila bagy balik medal uh . Smpai sekarang medal toe ad at ak agy . Bnyak lagi lha yg sweet nye ngan dy tapi ta yah cte smua lha kenn ?? nghee ^ _ ^

Conflik : Banyak kali jugak uh kami gaduh . Tapi satoe bnde yang aku respect at dy , sakit aty mane punt dy at ak . Dy takkan pnah maki pompan . Jujo cakap , slalu nya gaduhh mesty sebab ak buat hal . Hurm , ntah lha . ak sendiri tatahu knape . Kadang-II kesian at dy smpai membe-II aku marah sebab ak buat dy cam uh . Penah sekali aku kene lempang ngan dy . Masa toe aku kua malam , g Tanjung ngan soang budak laki Trolak Selatan . Then kantoy . Balik uh dy suroh aku jumpa at Station Bus Slim . Elok je budak uh turonkan ak at situ . Man datangg , aku punt makan sbijik pnampa dy . sakit woo , nangis ak . Dy ta abis-II mintak maaf lpastoe . Tapi perkara yang mngubah sgalanye ialah apabila ad satu kes uh , kami gaduh tapi aku lupe pasall ap . Dy marah sgat sampai dy cakap  yang sbnanye dy da lame ad awek laen . Kiranya sebelum dy couple ngan ak . Ak terus tediam . Mati-II aku ingat dy cuma cakap saje je coz tngah marah . Rupanya dy betul-II maksudkan ap yg dy cakap :/ tapi sebab sayang , ak still buat macam biasa . Perasaan , memang ta bole di tipu . Walaupun aku cuba belakon macam dy ta pnah cakap ap-II tapi secara jujornya . Hati dan perasaan aku kecewa sangat . Ak mula undur diri pelan-II . Tapi tahu lha aku sekarang , bukan aku ja yang selalu timbulkan masalah dalam hubungan ny tapi dy yang menipu aku dari mula . Stiap kali super savers , ak akan marah kalaw dy cakap ILOVEU . bukan ak tak suka , cuma aku tahu ak bekongsi perasaan toe dgan someone else . aku tahu stiap kali dy cakap macam toe , bukan pada aku sorang jaa . Urghh , kami start ta berapa rapat sejak toe . Bila denga lagu jiwang jaa , aku nangis . Tak sangka , orang yang aku betul-II harapkan n pecaya . Tipu aku dari mula . Brapa minggu lpastoe baru ak tahu sebab dy couple ngan ak , sebab ap dy tipu ak .

i.m at fb wiff -Che'a-
awek dy pakai tudong , btol x?
awek dye budak baik btol x?
awek dy sgop biar kan man , cpl ngn org len sbb man pye niat nk ubah koe ... btol x?
mzty koe tkejot aq tw dri mnekn 
3:29 am‎

Ouh , baru aku tahu . Man couple ngan aku sebab dy cuba nak ubah aku . Urghh , cuma maaf . Aku ta nak dan tak sanggop nak kongsi kaw dgan orang lain Man . Kaw berhak bahagia n dapat yang memang lebih baik dari aku . Akhirnya keluar jugak pekataan clash toe dalam hubungan kami . Aku mula tabahkan hati untuk tinggalkan dy , cuba bedikari sendiri sebab ak takkan begantong dkat dy daa , aku relakan kaw pergi akhirnya .

 Janji : Lepas clash ngan dy , dalam sebulan uh . Langsung ta contact sampai uh ad satu hary 10/Oct . Dy mset aku tanya khabar . Dy tanye ak , macam mane skarang ? Ak cakap tak lha seterok dulu . Then dy reply mset .

                            tanpa man pun , manda bole brubah kan ?

Susah Man , nak lepaskan orang yang selama ny aku bergantung . Selama ny ak bediri sambil di temani dgan bayang-II kaw . Boleh ke aku cuba bediri tanpa bayang-II toe da ? Fikir tentang sesuatu . Aku amek keputusan untuk cuba bediri dengan sendiri . Awek dy sanggop , kongsi dy dgan ak smata mata sebab niat Man nak ubah ak . Ak sendiri punt takkan snggop buat macam toe . So aku takkan biakan pengorbanan awek dy sia-II . Biapun HAZMANDA cuma tinggal kenangan . Tapi aku nekad nak berubah atas satu pengorbanan . Terima kasih untuk segalanya . Satu nama yang takkan aku lupa .

P/s : Man , susah Manda nak biasakan diri tanpa Man . Dulu Manda telalu begantung dekat Man . Bila Manda cuba nak bangun dengan kaki Manda sendiri . Tekaku . Kadang-II bila keadaan jadi susah , Manda tertanya tanya . Mana Man yang dulu selalu jadik bayang-II Manda kemana je Manda pegy ? Tapi Manda sedar , Man bukan milik Manda daa . Ad orang lain yang Man patut jaga . Terima kasih jaga Manda sebaik mungkin . Sepanjang kita couple , walaupun Manda bekongsi kamoe dgan orang lain masa toe . Tapi jujo cakap . Sikit punt kamoe ta pnah kurangkan Manda . Izinkan selamanya namamu d hati , HAZMAN BIN MARED . Semoga kamoe bahagia dan Terima Kasih atas segalanya .